Glädjande kring Bostad Först

För våra medborgare som hamnat snett är det bästa sättet att finna trygghet och en väg tillbaka till samhället en trygg och egen bostad.

Det är inte förrän din grundläggande trygghet är tillgodosedd, en egen dörr att stänga om dig, värme och en säng att sova i, som du klarar av att ta nästkommande steg. Detta är något vi drivit i många år och det är nu glädjande att läsa i HD 12/12 att Moderaternas Brorsson öppnar för att införa det även i Landskrona.

Landskrona har idag en bostadspolitik som är väldigt exkluderande, att införa Bostad Först är en bra start. Men vi måste ta vidare steg, riva upp hyrespolicyn och öppna upp bostadsmöjligheter för alla våra medborgare och potentiella nya medborgare.

Detta är något vi kan förändra tillsammans, även med hjälp av Moderaterna och Brorsson. Så nu tycker jag vi tar dessa steg tillsammans, luckrar upp vår kommuns pinsamma och exkluderande bostadspolitik och ger möjligheter och framtidstro för de mest utsatta i samhället.

David Bergström
Vänsterpartiet Landskrona